reklama

Českolipští zastupitelé odložili založení dopravního podniku

13. 4. 2018
Smlouvu o založení společného Dopravního podniku města Česká Lípa s firmou BusLine včera českolipští zastupitelé odložili. Projednávání bodu po několikahodinové diskuzi přerušili. Nově založený podnik by přitom měl už od 1. ledna příštího roku převzít zajištění městské dopravy. Od roku 2008 jezdí ve městě autobusy právě společnosti BusLine, smlouva ale na konci letošního roku končí. Díky společnému podniku by měl dopravce získat zakázku na dalších deset let.
Českolipští zastupitelé odložili založení dopravního podniku
www.busline.cz

Česká Lípa je s 37.000 obyvateli třetím největším městem Libereckého kraje. Autobusy městské dopravy ročně najezdí necelého 1,2 milionu kilometrů a denně přepraví kolem 6500 lidí. Ještě loni byly na stole tři varianty, jak zajistit městskou dopravu od roku 2019. Ve hře byla veřejná soutěž, založení dopravního podniku ve stoprocentním vlastnictví města a společný podnik, který navrhl BusLine. Tuto variantu podpořila většina zastupitelstva. Město bude mít ve společném podniku 24 procent, dopravce majoritu 76 procent. "Výhodou je, že uvidíme do nákladů té společnosti, dnes do nich nevidíme," řekl ČTK místostarosta Juraj Raninec (ODS).

Organizace Transparency International a Oživení loni v listopadu upozornily, že městu hrozí dvacetimilionová pokuta, pokud podnik s BusLine založí a přímo mu zadá zakázku na zajištění veřejné dopravy ve městě. Nařízení EU o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici podle nich sice umožňuje zakázky zadávat přímo, město je ale podle obou organizací nemůže splnit. A pokud zakázku skutečně zadá, bude to obcházení zákona o veřejných zakázkách a nedovolená podpora. "Podle právního posudku, který jsme si nechali zpracovat, je ale založení společnosti v souladu s českým i evropským právem," doplnil Raninec.

Zastupitelé dnes projednávali smlouvu o společném postupu při zajištění dopravy a společenskou smlouvu mezi městem Česká Lípa a firmou BusLine MAD Česká Lípa, která je dceřinou společností BusLine holding. Město by v orgánech společnosti mělo mít jednoho ze dvou jednatelů a čtyři z pěti zástupců v dozorčí radě. Proti založení společného podniku jsou od začátku zastupitelé opozičních Starostů pro Liberecký kraj. "Raději bych viděl otevřenou soutěž," řekl ČTK opoziční zastupitel Tomáš Vlček. I dopravní podnik ve stoprocentním vlastnictví města by pro něj byl přijatelnější než společný podnik s BusLinem. "Jde o přímé zadání zakázky firmě," dodal.

Společný podnik by měl od příštího roku zajišťovat městskou dopravu v rozsahu 17 linek. Stačit by na to mělo 22 autobusů, dnes jich je k dispozici 25. Rozsah dopravy by se měl proti letošnímu roku snížit zhruba o desetinu na 1,035 milionu kilometrů. Letos dotace města na dopravu nemá překročit 39 milionů korun, v příštím roce by se i díky snížení rozsahu dopravy měly náklady města pohybovat kolem 37,2 milionu korun.

čtk
Diskuse ke článku
O vaše názory a komentáře opravdu stojíme. Proto máte ke každému materiálu uveřejněnému na tomto portále možnost diskutovat. Aby se z diskusního fóra ale nestala "stoka" obvyklá u některých jiných webů, stanovil provozovatel www.genusplus.cz. Pravidla diskuse. Seznamte se s nimi, prosím, v záhlaví portálu v rubrice Pravidla diskuse. Děkujeme.
13. 4. 2018 17:16
jenda
Firmě BusLine by nevadil společný podnik s městem Česká Lípa, ale obdobný podnik ČSAD Liberec s městem Liberec jim vadí?
Zvláštní. Poněkud.
15. 4. 2018 09:45
František Chot
Hezkou neděli přeji, paní Roubalová.
Zastupitelé České Lípy neodložili schválení společného podniku s BusLine - v České Lípě probíhá tvrdý boj mezi menšinovou koalicí ODS a ČSSD na straně jedné a částí opozice na straně druhé (část zastupitelů se chová jako třtina ve větru) o to, zda je nutné takto hazardovat s majetkem a financemi města - tedy zda je potřebná "spolupráce" se soukromým subjektem, která k němu město připoutá na více jak dvě volební období.
A ještě poznámka k, v jiném článku zmíněném, terminálu: zastupitelé nechválili jeho výstavbu, ale pouze územní studii, jejíž zpracování uložil Územní plán města z r. 2013.
15. 4. 2018 19:31
Nechot
Dobrý den pane Chote.
Počítáte se, doufám, do té třtiny ve větru také. V tom jste totiž ukázkový! Od začátku volebního období jste koalici lezl do pozadí, vydyndal jste si účast na radách města a nějaké ty dozorčí rady a měl choutky na další obdobné šolichy (např. DR v NsP ČL). Ty vám ale nevyšly, a tak jste před pár měsíci začal pomalu otáčet a teď, půl roku před volbami, je z vás jako zarputilý opozičník.
Vy byste se tak rád viděl ve vedení města, až jste k politování. Proberte se, nikdo o vás zájem nemá, nikdo vás nikdy do vedení města nepřibere. Nejen kvůli tomu že jste KSČM, ale hlavně proto že jste v Lípě dost provařenej. Lidi prostě nezapomněli na vaše jízdy služebákem města pod vlivem a čachry alá fotbal atd. Jestli se s váma někdo baví, tak jen proto že vás potřebuje jako užitečného i...ta při hlasování. Teď ho děláte SLK, za pár týdnů to bude zase někdo jiný, před pár měsíci někdo další. Ten postoj k Busline je od komunistů hodně komický, zvlášť když je za KSČM v dopravním výboru na kraji pan Jiří Vařil, když jedním z nejdůležitějších podnikatelských partnerů Jiřího Vařila je Jakub Vyskočil, současný předseda dozorčí rady, většinový vlastník a statutární ředitel BusLine a.s. V minulosti často působil ve statutárních orgánech firem společně s Jiřím Vařilem a často se stává majoritním vlastníkem těchto firem poté, co Jiří Vařil přestane ve firmě oficiálně vystupovat.
Tak soudruzi z KSČM, soudruhu Chote, přestaňte hrát tu komedii a oblbovat občany.
16. 4. 2018 09:28
F. Chot
Jura :-)
zóna
19. 9. 2018 16:05 Liberec chce zavést první tzv. bezdoplatkovou zónu, v niž nově příchozí nebudou mít nárok na doplatek na bydlení. Problematický je dům na Františkově.
textilana
19. 9. 2018 13:05 Pozemky po bývalé Textilaně v centru Liberce získala investiční společnost MEI. Chce tam postavit přes 1000 bytů, kanceláře i podnikatelský inkubátor.
silnice
19. 9. 2018 11:02 Rekonstrukce 7,7 kilometru silnice II. třídy z Turnova na hranici Libereckého kraje začne na jaře 2019. Práce za 206 milionů korun potrvají dva roky.
kašpar
19. 9. 2018 06:38 Benefiční akci na podporu lidí, kteří hledají práci, připravuje na listopad liberecký Kašpar. Začal pro ni získávat tašky, které lidé sami ušijí. Více čtěte ZDE.
reklama
Kalendář
po
út
st
čt
so
ne
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
září
2018
reklama
GENUS PLUS TÝDEN (www.genusplus.cz) nebo (www.tydenvlk.cz) – společný zpravodajský a publicistický server. Provozuje GENUS TV a.s., Rumunská 655/9, 460 01 Liberec, IČ: 48291927. Společnost je zapsána v OR vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, odd. B, vložka 439. Kontakt: net@genusplus.cz. U nevyžádaných příspěvků považujeme jejich zaslání za souhlas k případnému bezplatnému zveřejnění včetně dodané obrazové informace (foto, video apod.).