reklama

Při roční úspoře 90 000 km Česká Lípa ušetří 4 miliony korun

9. 11. 2017
OBSAHUJE TZ OPOZICE: Varianta „stávající upravená“ je schválena pro provozování MHD v České Lípě od roku 2019, rozhodlo o tom zastupitelstvo města. Pro občany to znamená, že městská doprava bude pokračovat na stejné úrovni jako doposud, pouze budou zrušeny spoje, které jezdí brzy ráno nebo pozdě v noci a jsou neefektivní, neboť se v nich přepravuje minimum lidí.
Při roční úspoře 90 000 km Česká Lípa ušetří 4 miliony korun
Ilustrační foto

„Varianta vychází ze stávajících jízdních řádů. Navržené úpravy sledují zvýšení efektivity dopravního systému při zachování rozsahu dopravní služby a spočívají v odebrání méně nevyužívaných spojů, které jsou pro městský rozpočet nejdražší, protože nevykazují žádné nebo jen velmi malé tržby. Linkové vedení a trasování jízdních řádů se nemění,“ uvedl místostarosta Juraj Raninec.

Při této variantě dojde k roční úspoře 90 000 km, což představuje 4 miliony korun. Dojde rovněž ke snížení počtu autobusů, kdy postačí 20 vozidel v oběhu plus 2 náhradní, tj. 22 vozidel oproti současným 25.

„My se sice v zastupitelstvu už skoro rok hádáme o tom, JAKÝM způsobem zajistíme MHD od roku 2019, ale mnohem důležitější je mít jasno, JAKOU městskou hromadnou dopravu chceme lidem ve městě garantovat. Ta stávající jim vyhovuje, takže razantně ořezávat spoje nebo zbytečně nafukovat jízdní řády není nutné. Počítáme tedy jen s menšími, logickými škrty ve spojích, které lidi nevyužívají. To se samozřejmě nedotkne okrajových částí města. Zachováváme si i rezervu pro případné reakce na nečekané aktuální potřeby. Stanovení toho, jaká bude MHD po 1. 1. 2019, není zbytečný krok, jak se někteří zastupitelé vyjádřili, ale naopak ten nejdůležitější. Včera jsme řekli občanům jasně: městskou hromadnou dopravu jako komfortní službu dopravy po městě a do zaměstnání vám zachováme,“ řekla starostka Romana Žatecka.

Na stole ležely čtyři varianty provozování MHD – stávající, stávající upravená, úsporná a komfortní, přičemž úsporná by znamenala pokles úrovně městské dopravy, komfortní pak byla z pohledu města drahá. Proto byla vybrána varianta, která zachová stávající parametry dopravní obslužnosti, a přitom je ekonomicky výhodná pro město.

Zastupitelstvo města na svém zářijovém zasedání schválilo záměr vytvoření společného dopravního podniku města se současným dopravcem, společností BusLine, a.s..

TZ CL/Václav Šámal

TZ opozice v České Lípě k městské autobusové dopravě 

 Vedení města nejtěsnější většinou 13 hlasů z 25 protlačilo variantu tzn. Stávající upravenou, která omezuje počet spojů a účelově i autobusů. Tato varianta zapadá do scénáře tzv. společného dopravního podniku, ke kterému se nechalo vedení města z důvodů, které nám nejsou známy a o nichž nechceme spekulovat, patrně dotlačit vedením firmy BusLine, ve které plán vznikl. Cílem této úpravy tedy není optimalizace a zefektivnění MHD ve městě, ale nutnost vejít se do počtu 23 autobusů daného zákonem pro možnost obejití transparentní soutěže a zadání zakázky bez veřejné soutěže právě firmě  BusLine.

Zrušení ranních (méně vytížených) linek může mít za následek i další výpadek počtu cestujících v odpoledních hodinách, protože se lidé budou z práce vracet autem, kterým ráno museli jet. Zrušení ranních i večerních linek může a nejspíš i bude mít negativní dopad na bezpečnost obyvatel a na další zhuštění dopravy, parkování a životní prostředí. Celkově povede ke snížení komfortu života ve městě a jde proti všem trendům.

 Zároveň se ohrazujeme proti účelové tiskové zprávě města k odpovědi z ÚOHS, ve které vedení města demagogicky dovozuje, že varianta společného dopravního podniku je v souladu s právním řádem, ačkoliv ÚOHS pouze konstatuje, že až bude město skutečně konat, možná se k věci vrátí. Zároveň vedení města bagatelizuje zprávu protikorupčních organizací Oživení a Transparency International, které na podivné jednání upozorňují.

Zastupitelé města Česká Lípa  P.Procházková, Z. Ježák, T.Vlček

Diskuse ke článku
O vaše názory a komentáře opravdu stojíme. Proto máte ke každému materiálu uveřejněnému na tomto portále možnost diskutovat. Aby se z diskusního fóra ale nestala "stoka" obvyklá u některých jiných webů, stanovil provozovatel www.genusplus.cz Pravidla diskuse. Seznamte se s nimi, prosím, v záhlaví portálu v rubrice Pravidla diskuse. Děkujeme.
cyklo
17. 1. 2018 16:03 V Liberci se letos o další kilometr prodlouží oblíbená cyklostezka, která vede z centra kolem řeky Nisa na Machnín. Výstavba bude stát 11 mil. Kč.
kniha
17. 1. 2018 14:34 V Libereckém kraji se bude poprvé soutěžit o knihu roku. Kraj tak chce povzbudit autory a nakladatele k vydávání a šíření regionální literatury.
varhany
17. 1. 2018 13:09 Kompletní opravu potřebují jedny z největších koncertních varhan v ČR, jež jsou v Jablonci n. Nisou. Jinak jim hrozí zánik, sehnat je nutné šest mil.
silnice
17. 1. 2018 08:08 Silničáři v Libereckém kraji kvůli sněžení od 13:30 znovu uzavřou pro nákladní vozy nad 3,5 tuny silnici 10 z Tanvaldu na Harrachov a dál do Polska.
reklama
Kalendář
po
út
st
čt
so
ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
leden
2018
reklama
GENUS PLUS TÝDEN (www.genusplus.cz) nebo (www.tydenvlk.cz) – společný zpravodajský a publicistický server. Provozuje GENUS TV a.s., Rumunská 655/9, 460 01 Liberec, IČ: 48291927. Společnost je zapsána v OR vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, odd. B, vložka 439. Kontakt: net@genusplus.cz. U nevyžádaných příspěvků považujeme jejich zaslání za souhlas k případnému bezplatnému zveřejnění včetně dodané obrazové informace (foto, video apod.).