reklama

Ohlédnutí za Létem na přehradě, bizarní třešničkou neexistujícího dortu

30. 8. 2017
V sobotu skončí "Léto na přehradě ...ve Zvolenské", taškařice, nad jejímž chudým programem řada Liberečáků vrtěla hlavou. Prakticky vše, co akce nabízela, šlo uspořádat jinde a lépe. Není divu, vždyť šlo jen o formalitu umožňující uzavřít na měsíc Zvolenskou ulici.
Ano, čtete správně, Jan Korytář, liberecký náměstek pro ekonomiku, strategický rozvoj a dotace a autor tohoto nápadu, to přiznává v rozhovoru, který přetiskujeme níže. Aby on a jeho ZPL vyšli vstříc určité skupině občanů a dali razantně najevo, že rozvoj okolí přehrady jako volnočasové zóny myslí vážně, byl vymyšlen program Léto na přehradě ...ve Zvolenské. To umožnilo jmenovanou ulici na srpen zkušebně uzavřít, aby se otestovalo, co to udělá. V době letošních masivních uzavírek to byla opravdu zkouška ohněm, nad kterou jiní kroutili hlavou a další skupina občanů nešetřila výrazy vysílatelnými až po dvaadvacáté hodině. Řidiči totiž Zvolenskou aktuálně hojně využívali nejen při cestách do Jablonce. Takže než se do Zvolenské podíváme v obrazové reportáži, dovolím si malou poznámku. Ač program "Léta na přehradě ...ve Zvolenské" za moc nestál, já si odnesl jedno poučení, a to, že bychom neměli podceňovat význam různých veřejných besed a na nich projednávaných záležitostí, protože když jako mlčící většina nedáme najevo svůj názor, stane se, že skupina aktivistů prosadí názor svůj, byť třeba minoritní.
Program, který ulici na měsíc vyhradil pro pěší, cyklisty a inlajnisty, čítal pouhé čtyři akce plus zahájení a zakončení. O slavnostním zahájení a jeho návštěvnosti si můžete udělat obrázek například z naší videoreportáže. Následovalo autorské čtení Martina Trdly, člena regionální redakce MF DNES, podpořeného jeho kapelou Nádoby. Dále se konaly dvě filmové projekce a závod historických kol. Až na to slavnostní zakončení (má mít stejnou náplň jako zahájení) již vše proběhlo, takže můžeme rekapitulovat.


Léto na přehradě má přívěšek "...ve Zvolenské" i proto, že liberecká přehrada již jedno své léto má. To je první paradox. Pravidelný kulturní program totiž nabízí v létě i restaurace. Toto foto bylo úmyslně pořízeno ve všední den kolem půl osmé večer. Jak vidíte, restaurace má plno a pár nadšenců je dosud na pláži (bylo asi 23oC).
Foto Mad

Na pravém, slunečném břehu společenský život kvete i bez radničního hnojení. Proto má podle mého názoru logiku napřít síly na zvelebení okolí přehrady v první řadě sem. (Foto pořízeno 25.8. v 19:30)
Foto Mad

Nikdo mě nemůže obviňovat z toho, že bych byl fanatickým odpůrcem zklidnění Zvolenské, ale nelíbí se mi, když se takováto gesta dělají, aby se rychle vykázaly alespoň nějaké výsledky radničního vládnutí.  Já bych s vylepšeními začal u tohoto zákazu vjezdu. Platí i pro cyklisty a denně ho porušují desítky, o víkendech možná stovky jezdců (viz. náš článek). Proč tu tato cedule je, přitom netuší, lépe řečeno o její existenci zhusta nevědí ani cyklističní aktivisté, velebící cyklookruh okolo přehrady a zavření Zvolenské (viz. rozhovor níže).
Domnívá-li se někdo, že má značka opodstatnění, měla by být její platnost vymáhána a cesta po náhonu třeba opatřena dodatkovým upozorněním "Cyklisto, sesedni z kola". Jde-li o omyl, neměl by být problém značku nahradit. Výměna značky za správnou by přišla na pár stovek, jen politické body by byly rovněž haléřové.
Foto Mad

Je příjemný čtvrteční večer (24.8., 20:15). Jdeme na filmovou projekci. Hospoda má plno, na pravém břehu potkáváme i pár běžců.
Foto Mad

Foto Mad

Film dávno začal a zatím se zdá, že účast nebude valná. Na Rozmarné léto (první zde promítaný film) přišlo třicet lidí. Pro srovnání, obdobné projekce v libereckých Lidových sadech zaznamenaly návštěvnost až desetkrát vyšší. Mimochodem, toto promítání zajišťují rovněž Lidové sady, protože město licenci na provozování letního kina nemá. Mělo-li by být Léto zopakováno s rozšířeným programem, mohlo by dokonce teoreticky dojít k přesunu například filmové projekce z téměř ideálního místa v Lidových sadech sem, na místo pro letní kino velmi decentně řečeno problematické.
Foto Mad

Další diváci se ale stále trousí. Zdejší kapacita je podle mého odhadu zhruba padesát sedících, na plátno v celkem slušném úhlu vidících diváků. Jsem zvědavý, co by se dělo, kdyby se nápad ujal a dorazilo by 300 diváků, jako na Pulp Fiction do Liďáků. Je pravda, že leťas na přehradě má navzdory zcela nevhodnému umístění jednu velkou výhodu. Disponuje třemi balkóny.
Foto Mad

Asi dvacet minut po začátku jsme napočítali 49 diváků. Šéfové na zabití evidentně baví, i když napájecí centrála v tichých pasážích poměrně agresivně bručí. Nebyl totiž zajištěn přívod proudu.
Foto Mad

Závod historických kol, pořádaný následující den, byl vlastně jedinou akcí, která sem programově opravdu patřila a kvůli které by mělo logiku Zvolenskou zavřít, pochopitelně jen na dobu trvání závodu. Závody okolo přehrady se totiž pořádaly již za první republiky.
Foto Mad

Foto Mad

Tentokrát se startovalo v celkem pěti kategoriích s tím, že kategorie drezín, připomínajících 200 let od vynálezu kola, měla jen jednoho závodníka...
Foto Mad

...a katgorii kol vysokých obsadili borci dva. Největší peloton vytvořila kategorie kol s torpédem. Kromě zklamání z malého počtu opravdových rarit jsem čekal i vyšší účast veřejnosti na "obyčejných" starých typech kol. Celkem se přihlásilo 38 závodníků. Pro účastníky byly přitom připravené kopie historických medailí, diplomy a knihy o historii bicyklů.
Foto Mad

Bafuňáři vytvořili kategorii napříč kategoriemi.
Foto Mad

Odhaduji, že dorazilo něco přes sto lidí. Počítám i závodníky, jejich trenéry, mechaniky a další členy realizačních týmů. Bohatou fotogalerii ze závodu (30 fotek) naleznete na našem FB profilu!
Foto Mad

Řada diváků, zvláště fotografů, je velmi zklamaná, protože závod se nejede kolem celé přehrady, jak bylo avizováno, a tak jsme ochuzeni o záběry kol soupeřících na historické hrázi. Pavel Eliáš, spoluorganizátor závodu, mi to vysvětluje v rozhovoru, který jen dokládá, že zavření Zvolenské bylo šité opravdu horkou jehlou. 

Red: Jak dlouho jste závod připravovali?
P.E.: Asi měsíc. Máme cykloklub historických kol a uvažovali jsme o obnovení tradice závodu kolem přehrady. Tím, že se uzavřela Zvolenská, jsme to rádi podpořili a ten termín dali narychlo.

Red: Proč se nejede okolo celé přehrady, jak bylo původně avizováno?
P.E.: Narychlo už jsme nestihli vybavit potřebné věci a bylo by to zatím nad naše možnosti. Šlo zejména o dopravní povolení, protože dál by se již jelo po veřejných komunikacích.

Red: Cesta po břehu přehrady je veřejná komunikace?
P.E.: Ne, my chtěli jet o ulici výše.

Red: Pak mi trochu uniká symbolika spojených břehů, ale pravda, víte, že podle značení je na tu cestu po břehu zákaz vjezdu i pro kola? Co tomu říkáte?
P.E.: To je možné, ale já se nechci vyjadřovat k díčím problémům, my přijeli podpořit uzavření Zvolenské. Celý Liberec si přeje, aby přehrada byla podobná jako v Jablonci, aby byla voda čistší, aby byly upravené pláže a tak dále. Tady ta Zvolenská je malej krůček k tomu.

Red: Kdyby ta Zvolenská byla opravdu trvale uzavřená, tak co byste tu dělali, aby uzavírka dávala smysl?
P.E.: Já jsem tu byl navečír mockrát a byly tu rodiny s kočárkama, děti na bruslích, zklidnilo se to tu...

Red: Tím navečír myslíte kdy?
P.E.: Kolem páté šesté hodiny odpolední.

Red: Aha, proč se ptám, já tu byl kolem sedmé a na rozdíl od druhého břehu tu nebyla tu ani noha a setkal jsem se i s názorem, že některé běžkyně, které předtím běhaly kolem celé přehrady, se nyní na tuto stranu již v podvečer bojí.
P.E.: Tak názory budou pochopitelně různé, ale já říkám, že to je skvělá věc, a když jsem tu byl, tak to tady žilo.

Poznámka: V rámci objektivity jsme si Zvolenskou prošli ještě jednou v neděli 27.8. krátce po patnácté hodině, kdy by zde měl být po svátečním obědě největší provoz. Potkali jsme 23 chodců (asi ze dvou třetin rodiny s dětmi), 8 cyklistů a jednu malou borkyni na kolobrndě. Měli jsme v plánu udělat srovnání i s druhou stranou přehrady, ale záhy jsme lidi přestali počítat, protože třicítku jsme překročili ještě dřív, než jsme došli od hráze ke vstupu na pláž. Není divu, bylo slunečné, příjemně teplé (23oC) odpoledne.
Během procházky nás velmi nemile překvapilo, že (opět) nefungovala žádná z avizovaných atrakcí na procvičení dětských jízdních dovedností, jeden z argumentů pro uzavření Zvolenské! A i o tom to asi je, kdyby měla Zvolenská trvale sloužit pro sportovní vyžití, musel by se o ni někdo permanentně starat, jinak se uzavřená ulice časem změní v Sherwood.
Foto Mad

Běžce jsme nepotkali žádného, ale ti vyrážejí spíš ráno nebo navečer. Zajímavé je, že se Zvolenskou jako s běžeckým terénem nepočítá ani projekt RUN.CZECH. Trasu vede "lesoparkem" nad Zvolenskou, což je pro náročnější běžce mnohem zajímavější. Po částečném zcivilizování těchto míst před několika lety se lesopark bohužel opět mění v džungli. Další místo, kterému bych dal před Zvolenskou prioritu.
Foto Mad

Uzavřenou Zvolenskou lemuje jakýsi rádobynaučný ekologický kvíz, který je podle mého soudu vůbec nejslabším článkem projektu. Autoři totiž nevymysleli nic jiného, než již tisíckrát omleté otázky typu: "Do jakého kontejneru patří plastová lahev na pití?" Já bych čekal otázky směřující na přehradu a na chystanou klidovou zónu. Například: Kolik metrů měří Zvolenská? Kolik aut projelo průměrně Zvolenskou před záborem? Kolik nul bude mít částka předpokládaná na revitalizaci přehrady? Jak stará přehrada je? Rovněž jsem nezaregistroval urničku na anketu a na postřehy a připomínky k plánované revitalizaci přehrady. Ale vraťme se zpět k rozhovoru s Pavlem Eliášem.
Foto Mad

Red: Stejně je škoda, že se nejelo kolečko, vždyť jinak to ztrácí logiku obnovy závodů, které se zde konaly za první republiky.
P.E.: Tak věci dnes nejde dělat jako za první republiky, ale přesto je tradici možné obnovit. Pokud by Zvolenská nebyla uzavřená, tak by takovou akci šlo v okolí těžko uspořádat.

Red: Já si naopak myslím, že by šla uskutečnit kdekoliv jinde, i zde by šlo požádat o zábor na jeden den, jako je to jiných případech běžné...
P.E.: To si myslíte vy, my si to nemyslíme a jsme rádi, že to je uzavřený.

Red: Já v principu nejsem proti tomu, aby zde vznikla klidová zóna, ale pokládal bych to až za poslední krok nějakého celkového řešení, kdy by podle mě měla být prioritou revitalizace severního, tedy slunečného břehu, kde to žije i bez hurá akcí radnice. Pak by logicky měla přijít na řadu tvorba lesoparku nad námi a pak Zvolenská.
P.E.: Ano, já vám rozumím, mám stejný pohled na věc jako vy, ale je třeba pokračovat po drobných krůčcích.

Red: Pak se na mě nezlobte, ale já uzavření Zvolenské nevidím jako první krůček správnou nohou.
P.E.: Pokud si myslíte, že něco hned vyřeší nějaké generální řešení, jste na omylu.

Red: Ale to já vůbec neříkám, naopak, jak jsem již řekl, mělo by se začít zlepšeními na straně přehrady, která je léta přirozeným korzem.
P.E.: Ale tento krok byl zřejmě nejjednoduší, a proto my tu pořádáme tyto závody, abychom ukázali, že si přejeme, aby se přehrada řešila, a tlačme dál na pilu.

Trochu mě zarazilo, že jsem na závodech nepotkal nějaké výrazné tváře z tábora strůjců uzavření. Překvapivě až na samém začátku přehrady po skončení akce potkávám Jana Korytáře.
Foto Mad


Využívám toho, že nemusím panu náměstkovi posílat otázky stran dalšího tlačení na pilu mailem, a Jan Korytář mi ochotně dává malé interview.

Red: Chápu nápad zavřít Zvolenskou, ale rozhodně se mi nelíbí načasování a provedení. Myslím, že by to měl být případně až poslední krok revitalizace celého okolí přehrady. Co vy na to?
JK: Máte pravdu, uzavření Zvolenské nemůže být prvním krokem, teprve až bude opravená pláž, dány do pořádku lavičky a koše v lesoparku... (J.K. vypočítává další věci, které určitě vidí každý, kdo sem přijde). Takže máte pravdu, ale jistě jste si všimnul, že to letos děláme jen na zkoušku, a předpokládám, že v září nebo v říjnu veřejnosti představíme komplexní plán na revitalizaci celé přehrady. My jsme tu na jaře dělali takové veřejné projednání toho, co chceme dělat na přehradě před celkovou přípravou projektu. Získali jsme asi z osmdesáti procent s účastníky setkání shodu s tím, s čím by ten projekt měl počítat. A tam zazněl poměrně výrazně názor: A kdy se konečně zavře Zolenská? Já veřejně slíbil dvě věci, za prvé, že letos zavřeme Zvolenskou, a druhá věc, že začne úprava cesty pro pěší okolo přehrady. Jenže pak jsme jsme začali jednat s odborem dopravy a zjistili, že zákon neumožňuje ulici jen tak zavřít. Musíte mít důvod. A jeden z takových zákonných důvodů je pořádání sportovních a kulturních akcí. Takže abych splnil veřejně daný slib, vymysleli jsme Léto u přehrady.

Red: Aha, takže to dokonale vystihuje charakter toho programu.
JK: A jak byste to udělal vy? (Ejhle, naše role se prohazují, ale to se do konce rozhovoru stane ještě několikrát :-))

Red: No, jak jsem již dnes řekl na několika místech, já bych tu Zvolenskou případně zavřel jako finální část nějaké smysluplné revitalizace celého území. Až na jižní, temné straně přehrady, bude upravená zeleň, cesty lesem, herní prvky a tak dále.
JK: A víte, proč jsme to udělali teď? Opakuji, my to udělali jen zkušebně, protože ta vize, aby se ten lesopark s přehradou propojily v jeden celek, tady byla a my si chtěli vyzkoušet, že to nevyvolá žádný dopravní problém, což podle nás nevyvolalo. A teď budeme pokračovat v tom projektu. Viděl jste například tamty schody? (J.K. ukazuje na samý začátek přehrady k silnici.)

Red: Ano, viděl a překvapuje mě, že jste začali uzávěrou Zvolenské a ne třeba těmito schody.
JK: A víte, proč nejdou opravit? Protože jednak nepatří městu, pozemek pod nimi je Povodí Labe, a dále zákon o pozemních komunikacích dnes zakazuje takovéto vyústění přímo do vozovky. Já bych ty schody opravil klidně hned, ale nezískám povolení. Ve chvíli, kdy se Zvolenská zavře, tento problém zmizí.

Red: Aha, ale taky šlo dočasné uzavírky využít k tomu, aby se schody opravily tak, že by vyústily třeba do zúžení s chodníčkem podobným zúžení, které již je u hráze.
JK: Ale nebylo by rozumnější to vyřešit až systémově?

Red: Zrovna zkušební uzavření Zvolenské mi přijde jako řešení nadmíru nesystémové.
JK: Tak mi poraďte, jak byste to udělal?

Red: Již jsem to řekl, vytvořil bych projekt. Ten evidentně bude drahým během na dlouhou trať, takže bych začal revitalizací severního břehu, který je tradičním oblíbeným místem a který žije. Pak bych se vrhnul na druhou stranu. A pak by mělo logiku případné definitivní uzavření Zvolenské.
JK: A jak byste vyzkoušel, že vám to nezpůsobí dopravní problémy?

Red: Přece si nechám vypracovat časový snímek, který by ukázal dopravní zatížení, a z toho bych vyšel.
JK: To už víme, to měřilo ještě předchozí vedení v roce 2014. My na základě těchto posudků usoudili, že to žádný kolaps nevyvolá, ale chtěli jsme si to ověřit v praxi. Opakuji, to hlavní, proč se to dělalo, bylo vyzkoušet, jestli zavření Zvolenské nezpůsobí někde nějaký dopravní kolaps nebo jiný problém.

Red: Kolaps to možná nevyvolalo, ale problémy mnoha lidem přibyly. Byl jste se kupříkladu podívat ve všední den ráno nebo kolem třetí odpoledne na Husovku tam, kde odbočuje dolů do Harcova?
JK: Ne, v tu dobu jsem tam nebyl, ale znám situaci, sám bydlím na Kunratické.

Red: Mimochodem, kolik těch aut průzkum naměřil?
JK: Asi sedm set za jeden den.

Red: To je víc, než jsem odhadoval. A zopakovali jste měření letos v létě, když vypukly uzavírky?
JK: Ne, další průzkum jsme neudělali.

Red: Ale ten by asi byl zajímavější, že?
JK: Mhm, ale v této zátěžové situaci se ukázalo, že to problém nezpůsobilo, a to přesto, že je spousta uzavírek. Z toho lze odvodit, že až se otevře nová spojka na Jablonec a odsud zmizí auta, která si cestu do Jablonce zkracují přes Harcov, tak příští rok by to neměl být žádný problém.

Red: Zaujalo mě, že jsem vás potkal právě tady. Co děláte zde, na konci přehrady, když se závodilo u hráze?
JK: Jdu kontrolovat, jak se zde pracuje na opravě cesty. Opravu mají na starosti lidé z Komunitních prací Liberec.

Red: Já tedy nechápu, co zde chcete kontrolovat, když jste mi před chvílí vyjmenoval, co všechno tu chybí.
JK: Tak kupříkladu jsme sem navezli tento perk (ukazuje na hromadu vedle cesty), kterým opravíme zabahněná místa na cestě, která, jak se dlouho myslelo, nepatří Povodí Labe, ale Liberci, chceme vyřezat i části náletů...

Red: To je pěkné, ale já stále nerozumím tomu, proč energie, vložená do akce Zvolenská, nemohla být napřena třeba právě do rychlejšího průběhu oprav, o kterých mluvíte. Jak ji vůbec vyhodnotíte? Obávám se, že za vámi pravděpodobně chodí především lidé, kterým se to líbí, já mám drsné ohlasy i z druhé strany. Ptát se lidí na hrázi je ošidné. Já, když jsem tam před chvílí byl a argumentoval tím, že vlastně všechny akce by šly uspořádat lépe jinde a kvůli závodům by stačil zábor na den či víkend, tak logika šla často stranou, postoje byly více méně manifestační. Nám se to líbí a tečka. Tak by mě zajímalo, v jakém poměru se sešly názory na vašem stole.
JK: Přišly nám nějaké reakce a i my se ptali lidí, co sem přišli. E-mailů přišlo pár a tam jsou ty názory tak půl na půl. Proběhla i anketa na městském webu, tam byla tedy většina odpůrců, ale hlasovalo jen kolem dvou set lidí, jestli se nepletu. Je to podobná situace, jako když se prosazovaly první pěší zóny v centrech měst, napřed byly protesty a dnes to každý považuje za samozřejmost.

Red: Máte přehled o tom, kolikrát denně sem chodí městská policie?
JK: Nemám, městská policie patří pod primátora.

Red: Proč se ptám, už se k vám donesl názor, že někteří lidé, kteří běhali kolem přehrady kolečka, toho údajně nechali, protože se ve Zvolenské po vyloučení aut paradoxně necítí bezpečně kvůli opuštěnosti místa?
JK: Ne ten názor se ke mně nedonesl, ale to lze řešit tím, že sem městská policie začne chodit.

Red: A proč se to neřešilo již jako součást uzavírky? Vždyť jste takto možná přišli o pár příznivců.
JK: Vidím, že mi nejste zcela nakloněn, tak já budu také trochu ostřejší. Jsem přesvědčen, že když se něco dělá, tak se to má projednat s veřejností a odzkoušet dopředu, tak právě proto, abychom to zjistili, to děláme. Takže když to takto vyhodnotíme, tak bezpečnost posílíme.

Red: Já si myslím, že vzhledem k povaze místa to mělo být samozřejmé. Mimochodem, na tom veřejném projednání na jaře, tam si nikdo nestěžovat na páteční hlasité produkce hospody na plovárně trvající dlouho do noci?
JK: Ne, tuto připomínku tam nikdo nevznesl, ale to je věc, která jde řešit, ten pozemek je města. (Poznámka: Tento fakt možná výmluvně ilustruje, kolik místních obyvatel se na besedu dostavilo, nebo spíš nedostavilo, protože do noci trvající hlasité produkce byly zejména v minulých letech velmi časté, takže bych očekával zejména připomínky tímto směrem)

Red: Abych se vrátil k věci, takže vy jste při plánování uzávěru Zvolenské s primátorem o dohledu na bezpečnost v této lokalitě nejednal?
JK: A co máte na mysli?

Red: No právě třeba noční klid a tak dále.
JK: Ne, to jsme neřešili.

Red: Ale některé naplánované akce mohly teoreticky způsobit problémy, tak se divím, že jste tuto otázku neřešili.
JK: A proč si myslíte, že jsme to nevzali v úvahu?

Red: No, říkáte, že to je věc primátora, ale Léto u přehrady je vaše akce, tak se ptám, zda jste o tom spolu komunikovali.
JK: A byly nějaké problémy?

Red: Nebyly, ale potencionálně mohly být.
JK: Problémy totiž nemohly být, protože pořadatelé, které jsme vybrali, nejsou idioti.

Red: Pořadatelé ne, ale co návštěvníci, stačilo by, kdyby třeba na filmovou projekci dorazilo pár pivem posílených týpků z restaurace naproti.
JK: Tady se pořádaly akce, které takové problémy nemohly způsobit, takže když tam například běželo kino, tak ne na plné pecky. Víte co? Tam třeba mohl přijít terorista, takže jsme podle vás měli volat na ministerstvo vnitra, co myslíte. A vůbec, z kterého jste média?

Red: Pracuji pro GENUS Plus.
JK: OK, já vás poprosím o autorizaci rozhovoru.

Red: Ještě stále jste mi neodpověděl na otázku, zda jste s primátorem komunikovali o zajištění bezpečnosti.
JK: Ne, nekomunikovali.

Děkuji za rozhovor.

Od 3. září bude Zvolenská opět otevřená. Předpokládám, že Jan Korytář dodrží slovo a do zimy nám stihne představit komplexní projekt na revitalizaci liberecké přehrady. Rád se seznámím nejen s plánovaným rozpočtem, ale zejména s navrhovaným sledem a časovým horizontem jednotlivých etap. Zavírání ulic je efektní, ale může být dvojsečné, takže asi nejnapínavější bude, zda takováto fotka skončí na volebním bilboardu Změny pro Liberec nebo jejích soupeřů.
Foto Mad

Text a foto Mad
Diskuse ke článku
O vaše názory a komentáře opravdu stojíme. Proto máte ke každému materiálu uveřejněnému na tomto portále možnost diskutovat. Aby se z diskusního fóra ale nestala "stoka" obvyklá u některých jiných webů, stanovil provozovatel www.genusplus.cz Pravidla diskuse. Seznamte se s nimi, prosím, v záhlaví portálu v rubrice Pravidla diskuse. Děkujeme.
30. 8. 2017 07:08
LOL
p. Eliáš zklamal, už má taky vymytej mozek. Divím se, proč se jako cyklista nestará, aby se dalo na kole jezdit kolem celé přehrady a netlačí, aby došlo k úpracě značení. S p. Korytářem v zádech má jedinečnou situaci.
30. 8. 2017 07:24
Hanka
Eliáš jako Korytářovec musí nápady svého páníčka chválit.LOL
30. 8. 2017 07:35
LOL
Odpovědi obou zpovídaných jsou podobně vyhýbavé, musí si ale pochválit dílo. Ten program je tragédie. Až bude nová silnice na Jablonec, bude situace jiná, kolem přehrady zase budou jezdit jen Harcováci a Lukášovci. Jenže to letos není a jezdí tam i další. Kvůli pár lidem. K jablonecké přehradě: Silnice k Tajvanu byla dlouho pro auta uzavřená, teď už ne. Udělali tam chodník! Nesmí se jenom přes hráz mezi přehradami, ale na kole ano! Uzavření Zvolenské je jenom opojení mocí a úlitba pro několik jedinců co vděčně skáčou Korytářovi šipky do zadale.
30. 8. 2017 07:42
J. Dlouhý
Bezpečnost takového území měla být řešená především. Honzovo vysvětlení mě nadzvedlo. My, muži na radnici, spolu nemluvíme! A má vůbec městská policie kola? Z poslední fotografie je zřejmé, že policajti by se do Zvolenské jinak nedostali.
30. 8. 2017 11:04
Rybar
Mp kola ma, muze chranit o sto pero. Ale on jim to nikdo nerekl. Sherwood byl rajem uchylu vzdycky, ted je nerusi ani auta.
30. 8. 2017 08:14
Igor
Jako vždy perfektní práce, chválím. Jinak jsem byl také na místě a jen mohu potvrdit, že Zvolenská je v poměru s protihlehlým břehem téměř nevyužívaná (ono tam totiž pro pěší nic není).
30. 8. 2017 08:47
Jiří K.
Článek udělal Korytářovi a nápadu zavřít Zvolenskou dobrou reklamu
30. 8. 2017 08:54
jj
Pravdivě popisuje dost hloupý nápad. Jestli to je celé pro 30 lidí.
30. 8. 2017 09:38
AntiZměnař
Zase jeden naprosto zbytný nápad od naprosto zbytného neekonomického náměstka.

Z liberecké přehrady se nikdy a nikomu nepodaří udělat jabloneckou, z mnoha důvodů, mimo jiné i kvůli velikosti, poloze, zasazením do kopců, atd. Uzavření Zvolenské je nesmysl, ničemu nepomůže. A jestli si Guru Koryto myslí, že tohle mu vyhraje volby, šeredně se mýlí.
Oni mu to voliči za rok spočítají, ale jinak, než si přeje.

Díky za článek, rozhovory a fotografie, které ukazují pravdu ve své nahotě. Dobrá práce!
30. 8. 2017 09:11
Petra
Neudělal. Naopak, kdo umí nejen číst, ale i myslet, má jasno.
30. 8. 2017 09:42
Venca
Reklama pro ty, co neumějí logicky uvažovat. Pravda bohužel je, že takových je většina.
30. 8. 2017 11:01
Jan
Nejlepsi jak popsat zen nesmysl je udelat casovy snimek a vyzpovidat korytare aniz na to byl pripraven. Slaboducjost z idpovedi jeho i eliase trci.
30. 8. 2017 11:32
Vojtano
No Korytář si redaktora docela namazal na chleba a udělal z něj, co je: účelového štěkajícího ratlika, který problému nerozumí
30. 8. 2017 12:17
fanous
Rekl bych ze je to obracene, ale vy j
ste dostal pokyn vudce obhajovat. Smutny udel.
30. 8. 2017 12:59
Pavel
Štěkající ratlík jsi tu ty. Je smutné, kam až vy změnaři dokážete klesnout
30. 8. 2017 14:10
Igor
Koukám, že sektářům stačí trocha slov svatého Jana a hned jsou z nich v transu a ztrácejí možnost logického myšlení.
30. 8. 2017 14:14
LOL
jsou z něho na větvi, to je v případě ekoteroristů výstižné
30. 8. 2017 14:36
JZD
p. Korytář i p. Eliáš projevili obrovskou míru trpělivosti, mě by se v takovémto tónu zeptal "novinář" Mad dvakrát, pak by inkasoval ránu pěstí.
Mimochodem, kdo je Mad ??
30. 8. 2017 14:51
hmmmm
Rozhodně ne nikdo z vaší stáje, pane z JZD. Autor klade otázky, chce jediné - odpovědi. Ze toho nejsou odpovídající schopni je výhradně jejich neschopnost. Odpovědi Eliáše -. nic, jen prázdné fráze Korytáře - blekot.
30. 8. 2017 15:10
JZD
JK: A byly nějaké problémy?

Red: Nebyly, ale potencionálně mohly být.

tohle mluví za vše. prostě ko...t novinář
30. 8. 2017 16:41
hmmmm
jestli je tady někdo ko..t, pak to není novinář nýbrž ten druhý.
30. 8. 2017 18:55
Alena
No někdo, kdo se pod svůj výtvor boji podepsat jménem..divíte se :)?
30. 8. 2017 14:54
hmmmm
Velice výstižný článek. Ne žádné plácnutí do vody, dehonestace, ale sběr informací v delším časovém úseku, dán prostor tomu, kdo to vymyslel a kdo je právem kritizován.
30. 8. 2017 19:25
Jj
Take si myslim, ze je to vyborny clanek.
30. 8. 2017 22:40
tomas
Prokázaná fakta....
Dříve sloužila silnice pro min. 700 lidí ( 700 aut)
Dnes slouží 30 lidem....
Jdeme kupředu, levá, zpátky ni krok ....
odpady jn
15. 12. 2017 13:04 Jablonec nad Nisou nebude příští rok zdražovat likvidaci odpadů pro obyvatele. Město ale zaplatí o dva miliony víc. Svozová firma zdražila o 4,5 pct.
phm
15. 12. 2017 06:03 V Libereckém kraji zdražil benzin, nafta naopak zlevnila. Změny jsou jen haléřové. Natural 95 je za 30,46 Kč za litr, za naftu řidiči platí 29,48 Kč.
pohřby
15. 12. 2017 06:00 Liberec si zřídí pohřební službu. Nabízet bude pohřby za cenu, jež bude patřit mezi nejnižší v ČR. Pohřební firma to považuje za nekalou konkurenci. Více čtěte ZDE.
galerie
14. 12. 2017 13:05 Liberecká galerie jako první v Evropě uspořádala výstavu děl barokního malíře J. A. Angermeyera. Specializoval se na kabinetní malbu - malé obrazy.
reklama
Kalendář
po
út
st
čt
so
ne
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
prosinec
2017
reklama
GENUS PLUS TÝDEN (www.genusplus.cz) nebo (www.tydenvlk.cz) – společný zpravodajský a publicistický server. Provozuje GENUS TV a.s., Rumunská 655/9, 460 01 Liberec, IČ: 48291927. Společnost je zapsána v OR vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, odd. B, vložka 439. Kontakt: net@genusplus.cz. U nevyžádaných příspěvků považujeme jejich zaslání za souhlas k případnému bezplatnému zveřejnění včetně dodané obrazové informace (foto, video apod.).